Projektas "Naratyviniai žaidimai"
Naratyvinis žaidimas – tai vaizduote paremtas vaikų grupės vaidmenų žaidimas, kurio metu vaikai kuria bendrą siužetą. Išplėtotos naratyvinio žaidimo formos padeda vaikui formuotis labai svarbius gebėjimus: kūrybiškumą, motyvaciją, valią ir savireguliaciją, kito žmogaus pozicijos supratimą. Pastebėta, kad kartą per savaitę pedagogams su vaikais patiriant Naratyvinio žaidimo nuotykį, vaikai patys ima dažniau kurti savus žaidimus, žaidimai tampa sudėtingesni, į juos įtraukiama daugiau fantazijos ir vaizduotės, vaikai sėkmingiau sprendžia konfliktus, ugdosi socialinius gebėjimus, kurie tokie svarbūs šiandienos pasaulyje.
Naratyvinis žaidimas kaip metodas buvo sukurtas mokslininkų Mildos Brėdikytės ir Pentti Hakkarainen, plačiau apie tai galite sužinoti Žaidimo tyrimų laboratorijos puslapyje http://zaidimolaboratorija.leu.lt/lt/skaitiniai-8.html
NEPL metodika lavina kūrybiškumą, motyvaciją, vaizduotę, valią, norų ir jausmų valdymą. Įvaldę žaidimo istorijų formatą vaikai patys išmoksta svarbių bendrųjų „gyvenimo įgūdžių“ – pasakoti, reikšti savo mintis ir pasaulėžiūrą.
Mokymosi metu didelę reikšmę atlieka specialiai apmokyti pedagogai, kurie stebi, analizuoja ir fiksuoja vaiko raidą, sugebėjimus ir pasiekimus. Tad darželio veikla nėra paremta tik linksmais pasižaidimais.
Mūsų įstaigos pedagogai dalyvavo Vilniaus miesto savivaldybės organizuotuose naratyvinių žaidimų mokymuose. Kovo 26 d. vyks respublikinė konferencija "Naratyvinių žaidimų pristatymas". Mokytojos skaitys pranešimą šia tema.
|
|
|
|