Projektas "Naratyviniai žaidimai darželyje"
|
|
|
|
Naratyvinis žaidimas – tai vaizduote paremtas vaikų grupės vaidmenų žaidimas, kurio metu vaikai kuria bendrą siužetą. Išplėtotos naratyvinio žaidimo formos padeda vaikui formuotis labai svarbius gebėjimus: kūrybiškumą, motyvaciją, valią ir savireguliaciją, kito žmogaus pozicijos supratimą. Pastebėta, kad kartą per savaitę pedagogams su vaikais patiriant Naratyvinio žaidimo nuotykį, vaikai patys ima dažniau kurti savus žaidimus, žaidimai tampa sudėtingesni, į juos įtraukiama daugiau fantazijos ir vaizduotės, vaikai sėkmingiau sprendžia konfliktus, ugdosi socialinius gebėjimus, kurie tokie svarbūs šiandienos pasaulyje.
Naratyvinis žaidimas kaip metodas buvo sukurtas mokslininkų Mildos Brėdikytės ir Pentti Hakkarainen, plačiau apie tai galite sužinoti Žaidimo tyrimų laboratorijos puslapyje http://zaidimolaboratorija.leu.lt/lt/skaitiniai-8.html
Naratyvinis žaidimas dažniausiai būna įkvėptas literatūrinio pasakojimo, pasakos ar istorijos ir pradiniame etape jais remiasi; tuo jis gali priminti pasakos dramatizaciją.
Gebėjimas neapsimestinai žaisti su vaikais, būti vaikų priimtam į žaidimą reikalauja suaugusiųjų atvirumo bei nuoširdumo, jautrumo ir tikro kūrybiškumo.
Mūsų darželyje mokytojai pradėjo taikyti naratyvinį žaidimą kasdieninėje veikloje, ugdyme(si). Buvo pasirinktos vaikiškos knygelės: „Kakė Makė“, „Karsonas“, „Kajaus ir Ateivuko kelionė į Burbuliandiją“. Mokytojai organizavo knygų skaitymą, vyko daug pokalbių, diskusijų ir žaidimų, kuriuose žaidė ir mokytojai, ir vaikai. Žaidimas aktyviai plėtojosi, buvo sukurtos nuostabios pažintinės aplinkos.